Paris Manhatten

Šī franču filma šodien.
Vudija Allena frāze tajā:
“Freids ir teicis, ka divas svarīgākās lietas dzīvē ir izvēlētais darbs un sekss.”
Doma, ka vajadzētu dzīvot tā, lai patiesi varētu palīdzēt cilvēkiem – franču filmu ietekmēta domāšana. Kā to īstenot?

Tad es domāju par to, ko var pateikt kāds, kuru es cienu kā zināmu elku. Un viņš pateica. Brodskis: http://www.adme.ru/tvorchestvo-pisateli/starajtes-uvazhat-zhizn-735860/

Un tad es domāju – ja man prāta kaut uz sekundi ienāk kāda doma, negatīva doma, vai tas nozīmē, ka es to pieļauju un tā piepildīsies? Un man atbildēja grāmata: “[..] Pitagors un viņa piekritēji sanaidojās ar vietējiem iedzīvotājiem, kuri viņus nogalināja. Pēc Bērnas piesaistes likuma tas nozīmētu, ka Pitagors [..] ļāva sev domāt negatīvas domas. Pēc Bērnas viedokļa, nelaimes notiek ar mums tikai tad, ja domājam sliktas domas. Bet tas ir acīmredzams absurds [..]. Filozofija var sniegt cilvēkam iekšēju spēku un kontroli pār sevi, bet tā nespēj aizsargāt no visām ārpasaules likstām. Uzskats, ka mēs spēsim sevi pasargāt no visām nelaimēm, atkārtojot “magiskus” vārdus, ir domāšana nerealizējamu vēlmju kategorijās.” Tātad domā vai nedomā, viskaut kas var notikt. Un to nevar paredzēt. Jākoncentrējas uz sajūtu, ka viss, kas notiek, iespējams, ir daudz labāks par to, kas jau ir noticis iepriekš. Jānotic, ka viss ir iespējams. Jānotic, ka iespējams arī kaut kas labs. Jānotic, ka tas, kas notiek, arī ir visvisvislabākais. Ka tas ir ejamais ceļš, visu izvēļu vainagojums, pareizākais no virzieniem. Ka tā tam bija jānotiek. Un citādi nemaz nevarēja būt. Un patiesībā viss ir skaisti. Patiešām.

Un tad es domāju, ka es par daudz domāju.

Saaukstēšanās, nogurums un septiņas lapas nepabeigta darba. Kur garantija, ka pabeigšu rīt? Kaut nu mēs kā tas Billijs Piligrims spētu ceļot laikā (un telpā). Es būtu tagad citur.

About autorsanonims

A[utors] A[nonīms] - par sevi un šķībo dzīvi, kuru negribot nākas dzīvot

Leave a Reply

