silts

steidzu pabeigt lielu darbu, ārā ir silts, un pa logu iekšā spīd saule, uz sienām atstājot kustīgu ēnu pleķus, atskaņotājā skan nedzirdēta mūzika – nedzirdēta speciāli, lai nebūtu jāklausās un jādomā, kā tas nereti gadās ar ierastām un tuvām dziesmām – tās nepārtraukti kaut ko atgādina, bet tas nebūt nav slikti, vienkārši, kad atgādina, tad ir jāapstājas darāmo darbu jūklī un uz brīdi jāaizdomājas par kaut ko, un tas nedaudz traucē, tāpēc nedzirdēta mūzika, bet mierīga, tāda, kas piestāv sestdienas vakaram, kurš drīzāk izliekas par dienu, kad galva tikko pacelta no papīriem, visa diena ir kaut kur pazudusi, tikai palicis šis kustīgo ēnu, klusais, siltais vakars, kurā uz tevi skatās divas zaļas acis, kam tu saki: kamēr es eju uz tualeti, atrodi man kartē Ugandu; acis izplešas un paskatās uz tevi tā, it kā tu būtu iedomājusies no sevis par daudz, bet es tikai saku: jā, jā, atrodi Ugandu -, un eju uz tualeti, bet zaļās acis man seko un paskatās uz mani vēlreiz izteikti pārmetoši, tad pagriežas un aiziet ostīt gaisu, it kā Uganda būtu kaut kas, kas lidinās pa istabu, nevis atrodas kartē

zaļās acis vakariņās izvēlas salātlapas, nevis konservus; es izvēlos rīsus un nopriecājos, cik jaukas veģetāras vakariņas, bet tad, kad pirmais izsalkums norimst, pieķeru zaļās acis klusi lokam iekšā konservus, un tā visi šajā mājā – pa kluso ēd desas un aknu pastēti, bet zaļajām acīm tāda paklusā knakstīšanās tiek piedota, dažreiz apspiest kāda iekšējo zvēru nav iespējams un nav arī vajadzīgs

ēnas paliek arvien garākas, un saule nu vairs apspīd tikai nelielu laukumu uz sienas un vēl vienu uz grīdas, abos laukumos vizuļo un spēlējas putekļi – grūti noticēt, ka tas viss no atmirušas ādas, ka īstenībā saulē vizuļo nāves drupatas; “man riebjas gaidīt”, “un es neieredzu atvadas,” saka Ēriks “Citā zemē”, un viņam ir tāda sajūta, it kā tūlīt sāks raudāt

silts

 

About autorsanonims

A[utors] A[nonīms] - par sevi un šķībo dzīvi, kuru negribot nākas dzīvot

Leave a Reply

